2e week zuid afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Annick Moerkerk - WaarBenJij.nu 2e week zuid afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Annick Moerkerk - WaarBenJij.nu

2e week zuid afrika

Door: annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

26 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

halloo !
de tweede week zit er ook weer bijna op, en daarmee bijna het hele zuid afrika avondtuur.

zaterdag zijn we naar hermanus geweest. daar hebben we eerst de stad verkend, en natuurlijk wat souverniers gekocht. daarna zouden we een boottocht maken, maar door de harde wind ging dat helaas niet door. hierdoor zijn we eerder naar een strand geweest, en hebben we daar de hele dag uitgerust, gezwommen, en gezond. 's avonds gingen we als verrassing uiteten, naar een restaurantje in de buurt.

zondag zijn we al in de ochtend richting kaapstad gereden. hier gingen we met de boot naar robbeneiland. onderweg op de boot hebben we heel veel gezien: walvissen, dolfijnen, zeehonden, een haai en pinguins. Het was echt heel indrukwekkend om allemaal te zien. toen we op robbeneiland aankwamen, hebben we een bustour over het eiland gehad. de guide vertelde heel interessant. hierna kwamen we aan bij de prison waar onder andere nelson mandela heeft vastgezeten. we werden rondgeleid door een ex prisoner, wat het nog interessanter maakte. hierna zijn we weer met de boot terug gegaan naar kaapstad. hier hebben we geshopt en avondgegeten.

maandag moesten we weer vroeg op, omdat we weer naar school moesten. toen hebben we social services met de buddies gedaan. mijn buddy en ik zaten in het groepje die gingen helpen bij mensen die beperkt zijn. hier hebben we gemozaiekt, en ons kunstwerkje geschonken aan die stichting, om dat te kunnen verkopen. 's avonds hebben we een braai gehad, samen met al onze buddies. een braai is een soort barbeque. het was heel erg gezellig, en nu leerden we ook de andere buddies beter kennen.

dinsdag zijn we samen met de buddies naar een safari park gegaan. de busreis was lang, maar toen we er eingelijk waren, werd ons daar een hele lekkere lunch aangeboden. hierna strapten we in de jeeps/busjes, om de big five te spotten. in het park hebben we olifanten, giraffen, neushoorns, struisvogels, zebra's, springbokken, leeuw, luiipaard, cheetah, buffalo, en nijlpaarden gezien. toen we terugkwamen op het resort, hadden we daar nog een korte middag om daar te zwemmen. hierna gingen we weer de lange reis terug naar het hostel.

woensdag zijn we naar kaap de goede hoop gegaan. we gingen naar het national park, waar we een lange maar hele mooie wandeltocht naar een vuurtoren hebben gelopen. onderweg hebben we ook nog verschillende dieren gespot. toen we weer terugkwamen, zijn we naar een markte gereden, met allemaal beeldjes. hierna zijn we naar een plek gereden, waar een ' pinguinpark' was. als einde hebben we in een lekker restaurantje.

donderdag, vandaag, zijn we in de ochtend naar de emil weder school gegaan. voor een afscheidviering van de school. het was heel mooi dat iedereen ons bedankte, en wij hun natuurlijk ook. daarna zijn we weer teruggegaan naar de basisschool waar we vorige week ookal waren geweest. vandaag hebben we echt onze lesjes gegeven, en het was heel leuk. de kindjes waren erg enthousiast, en vonden ons lesje leuk.

de koffers zijn al bijna helemaal ingepakt, en we zijn bijna klaar voor vertrek. vanavond gaan we het typische afrikaanse boboti eten, en daarna hebben we een schoolfeest op de emil weder.

ik heb een hele leuke tijd gehad, en ga het hier echt missen. ik heb wel zin om iedereen weer te zien na 2 volle weken.

liefs, annick

• 26 Februari 2015 - 14:45

Caminofrans:

Dag Annick,
    Skoon afontuurtjes :-)
    gegroet,
    Caminofrans

• 26 Februari 2015 - 14:49

Ben Van Moerkerk:

Hoi Annick, leuk weer te lezen hoeveel je weer hebt meegemaakt en mooi te lezen dat naast alle leuke dingen jullie daar ook op sociaal gebied je steentje hebben kunnen bijdragen. Geniet nog van de laatste dagen en een goede reis naar huis (hier is het nog lang geen zomer dus we brengen de jas wel mee).
    Ook ik ben weer blij je na 2 lange weken eindelijk weer te zien.
    xxx PaBen

• 26 Februari 2015 - 19:10

Mama Christine:

Dag lieve Annick
    Het is allemaal wel heel indrukwekkend wat je allemaal gezien en gedaan heb.
    Heel fijn dat je het zo leuk heb gehad, het is een ervaring die je nooit meer
    zal vergeten. Als je weer thuis ben zullen we alle foto's bewonderen die je
    gemaakt heb.
    Tot Zaterdag Liefs Mama

• 26 Februari 2015 - 19:31

Cas:

Heeey Annick,

Leuk om te horen dat het leuk is daar in Zuid-Afrika,
    En alle superleuke dingen die jullie hebben gedaan.
    Ik wens je nog een leuke laatste dag en een goede reis terug.

Groetjes, Cas

• 26 Februari 2015 - 19:49

Ingrid:

Jeetje Annick, wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt deze twee weken. Een ervaring om nooit te vergeten en bovendien om trots op te zijn! We zijn benieuwd naar je verhalen en foto's en superblij als je hier weer in Haalderen bent. Een hele veilige en fijne terugreis voor jullie allemaal en tot snel!
    Liefs Ingrid xxx

• 26 Februari 2015 - 22:57

Elles:

Lieve Annick,

Wat geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat heb je een hoop gezien en mee gemaakt. Zo'n indruk vergeet je nooit meer. Wens je nog een fijn afscheid daar zonder al te veel tranen en een heel veilige goede vlucht naar Nederland. We zijn ook weer blij als je hier bent hoor!

Veel lieve groetjes van Elles, Norbert Wies en Noor

• 27 Februari 2015 - 10:44

Gerry:

Hey Annick,
    Toe maar zeg. Robbeneiland! Iedereen zou daar toch een keer naar toe willen. En dan al die vissen en dieren. Nee niet in de dierentuin, maar gewoon in de natuur. GEWELDIG. Ik verheug mij nu al op een zondagmorgen bij oma, dat we met z'n allen naar de mooie foto's gaan kijken.
    Veilige terugreis gewenst.
    Dikke kus
    Gerry

Reageer op dit reisverslag